به تهران آگهی خوش آمدید

تعمیرات لوازم خانگی ایندزیت

ایندزیت یکی از برند های مطرح و محبوبی است که در زمینه تولید انواع لوازم خانگی فعالیت دارد و تا به امروز محصولات بسیاری را روانه بازار کرده است . لوازم های خانگی ایندزیت همانند سایر برند ها دچار مشکل خواهند شد و نیاز به تعمیر خواهند داشت . ما در ادامه به آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ایندزیت و رفع مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ایندزیت خواهیم پرداخت امیدواریم که این مقاله کمک شایانی به شما دوستانی که به دنبال تعمیرات لوازم خانگی ایندزیت هستید، نماید.

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ایندزیت:
اگر سیم جمع کن جاروبرقی ایندزیت شما دچار مشکل شده است میتوانید با مطالعه این مطلب به خوبی اقدام به رفع این مشکل نمایید.
خرابی سیم جمع کن جاروبرقی ایندزیت یکی از مواردی است که اگر افراد با داشتن کمی تخصص در موضوع تعمیرات لوازم خانگی ایندزیت میتوانند به راحتی این مشکل را بر طرف نمایند. شما قدم به قدم با ما میتوانید این مشکل را برطرف کنید.

برای اینکه بتوانید اقدام به تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی اندزیت خود نمایید بهتر است که در مرحله اول نحوه کار کردن آنرا بدانید. به طوری کلی سیم جمع کن یکی از قسمت های مشترک در اکثر لوازم های خانگی است که به 2 قسمت الکترونیکی و مکانیکی تقسیم می شود . قسمت الکترونیکی آن که شامل کابل برق و دوشاخه و پلاتین های اتصال به برق و حله های مسی و شاخک های انتقال برق است و بخش مکانیکی آن شامل پایه های نگه دارند و رول سیم جمع کن و ریل آن می باشد. سیم جمع کند ها معمولا به این صورت کار میکنند که آخرین قسمت سیم ها متصل به کنتاکت ها می شود و کنتاکت ها متصل به ریل های دوار هستند.  ریل ها نیز به رول یا چرخ قرره ای سیم جمع کند متصل هستند . زمانی که شما سیم را بکشید رول یا همان قرقره به گردش در خواهد آمد.

تعویض سیم :
حال که به خوبی با سیم جمع کن جاروبرقی ایندزیت آشنا شدید میتوانید خیلی راحت تر اقدام به تعمیر جاروبرقی ایندزیت خود نمایید . در مرحله اول با استفاده از یک پیچ گوشتی در دستگاه را کاملا باز نمایید و حتما قبل از انجام این کار دستگاه را از برق بکشید . در مرحله بعدی شما باید سیم جمع کن را از محل خود خارج نمایید. بعد از جدا سازی شما با 2 سیم مواجه خواهید شد که معمولا یکی از آنها تیره و دیگری روشن است که این 2 سیم به پلاتین های سیم جمع کن متصل شده است شما با استفاده از اهم متر باید بررسی کنید که سیم ها قطع نباشند . همچنین دو شاخه را به وسیله اهم متر بررسی کنید تا قطعی داخل دوشاخه وجود نداشته باشد . در صورتی که سیم قطعی داشته باشد باید سیم ها را باز کنید و سیم جدید جایگزین نمایید. همچنین در نهایت به شما توصیه میکنیم که پلاتین های سیم جمع کن را کمی گریس بزنید تا از حالت خشکی خارج شود. در مرحله بعد سیم جمع کن را به آرامی بیرون کشیده و با استفاده از روغن آنرا روان نمایید.

کوک کردن :
برای کوک کردن سیم جمع کن باید آنرا 3 دور کامل بچرخانید تا سیم سریعتر وارد سیم جمع کند شود.

آموزش تعمیر ترمز سیم جمع کن :
درصورتی که سیم جمع کن را بیرون بکشید و سیم ثابت نماند و به داخل برگشت پیدا کند، ترمز سیم جمع خراب شده است برای رفع این مشکل باید مراحلی که عرض میکنیم را اجرا کنید. 3 عدد شیار نازک در بالای سیم جمع کن ایجاد کنید دقیقا در محلی که ترمز سیم جمع کن قرار دارد این کار باعث میشود که ترمز سیم جمع کن به درستی کار کند.

امیدوارم که در این بخش از نحوه تعمیر جاروبرقی ایندزیت توانسته باشیم به شما کمکی کرده باشیم ، درصورتی که هر سوال و مشاوره ای نیاز دارید با ما تماس حاصل فرمایید.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ایندزیت :
اما مورد بعدی که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، علت اصلی نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ایندزیت است در ادامه به بررسی این مشکل خواهیم پرداخت تا بدون پرداخت هزینه بتوانید به عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت خود نمایید .
نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی ایندزیت شما تنها 3 علت دارد که شامل :  از کار افتادن تسمه ، به مشکل خوردن موتور و آسیب دیدن بلبرینگ دستگاه

از کار افتادن تسمه :
تسمه یکی از عوامل اصلی و رایجی است که باعث نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی خواهد شد اگر به طور کامل پاره شود که اصلا دیگ نخواهد چرخید و اگر از حالت خود خارج شده باشد دیگ به خوبی نخواهد چرخید، پس تسمه یکی از مواردی است که باید به بررسی آن بپردازید.

اشکال موتور یا اجزای آن :
محرک اصلی چرخش دیگ دستگاه موتور آن می‌باشد که توسط کلاچ دیگ را به چرخش در خواهد آورد ، در صورتی که از کار مشکلی برای موتور یا اجزای آن بیفتد دیگر دیگ نخواهد چرخید.  اگر کلاچ خراب یا ساییده شده باشد باید کلاچ آنرا تعویض کنید . اگر اسپلین ها که وظیفه آنها اتصال همزن به موتور محرک است از بین رفته باشند نیز چنین مشکلی به وجود خواهد آمد.   اگر اتصال دهنده پوسیده شده باشد نیز چنین مشکلی به وجود خواهد آمد و نیاز به تعویض دارد.

خرابی بلبرینگ دیگ :
درصورتی که بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی خراب شود نیز با عدم چرخش دیگ مواجه خواهید شد.   بلبرینگ وظیفه اتصال موتور درایو به سبد شستشو را دارد. بلبرینگ را بررسی کنید تا بیش از حد داغ نشود و ساییده نشده باشد در این صورت باید آنرا تعویض نمایید.

اما قبل از اینکه اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت خود نمایید حتما تسمه ها را بررسی کنید تا به صورت آزادانه حرکت میکنند یا خیر.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.